reklama

Ako (ne)robit business - slovenske zeleznice

Dnes som sa snazila podporit jednu z dalsich slovenskych podnikou, ktorou popri mojich prispevkov z posty, boli aj slovenske zeleznice. Na moje prekvapenie ich webova stranka fungovala, aj ked trosinku komplikovane na to ake informacie ponukala, ale bola som plne spokojna, az do chvile, ked som s nimi chcela robit business. Preco?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Isla som si kupit listok na vlak do Prahy, ktory mal ist zajtra. Vlakove spojenie som si nasla, ukazalo mi vlak, cas, stanice, ktorymi prechadza, ale nijakym sposobom som sa nedopracovala ako sa listok da kupit.

Tak som sa rozhodla nemrhat svoj cas a zavola na ich info linku, aby mi poradili. Na "supporte" pani velmi milym sposobom mi oznamila, ze zial ak vlak odchadza za menej ako 72h, listok nie je mozne si kupit online. Hmmm, zaujimavy koncept.

Opat sa priklanam k teme - preco to robit jednoducho, ked sa to da komplikovane. Preco nespristupnit kupu online pre ludi az do poslednej minutky pre zakaznikov, ktori maju internet a ist trosku s dobou, odlahcit vytazenost osobneho predaja na stanici a zjednodusit servis? Odlahcia sa tym rady pri okienkach na stanici, nervoznymi zakaznikmi a urcite sa tym zvysi predajnost. Ale ako mi bolo povedane vlakove listky na internete si mozem zakupit len do 72h pred odjazdom vlaku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ALE, co ma zaujalo, pani mi doporucila si skocit osobne na stanicu, kde mi listok uplne v pohode predaju. Tak som aj urobila. Listok, ktory som si pozerala stal 15E tak som si prichystala peniazky a vystala si nekonecnu radu nervoznych zakaznikov, ked som sa dostala pred okienko, kde mi pani zavrela pred nosom ukazujuc na cedulku na okienku, kde bol jej rozvrh hodin a narok na prestavku - no, smola, ze som si to nevsimla skor. Keby mi isiel vlak tak mam smolu. Nastastie som bola trpezliva a vyckala si dalsiu radu netrpezlivych cestujucich, vypytala si listok Bratislava - Praha, jednosmerny listok na zajtra. Cena ma ohurila - temer 30E. S prekvapenim som sa chcela uistit u pani za okienkom, ze mi zapocitala do listku iba jeden smer, lebo cez internet je to len 15E. Na to mi nevrlo odpovedala, ze nevie, kde som to pozerala, ale ona ma v systeme tuto cenu a bud ju zaplatim alebo pustim k okienku dalsieho zakaznika. Tento pristup nebol najlepsi, ale hovorim si ze radsej skusim tu milu pani na telefone a opytam sa - vo co go?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tak som aj urobila. Zavolala som pani na info linke slovenskych zeleznic - asi jediny servis, kde som bola bud "lucky" alebo je to naozaj super servis, so super ludmi a pani mi dodatocne podala informacie, ze ano listok je mozne si kupit online 72h pred odjazdom vlaku za zlavenu cenu 15E ale ked idem k okienku osobne tento poplatok sa zvysi, kedze sa tam zaratavaju aj administracne a manipulacne ceny - asi prace zamestnancov za okienkom a tlacenie listkov plus papier. Na to mi ako spravna sales person, ponukla zlavu za spiatocny listok za 37E ktoru som zial musela odmietnut kedze som si zratala ze aj so zlavou ma to vyjde drahsie ako skusit alternativnu dopravou akou je autobus.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Verim, ze slovenske zeleznice nezoberu tento clanok ako kritiku ale skor moznosti na improvement, ktore som sa im snazila aj poslat mailom s mojou marketingovou anlyzou ich “bratskej" firmy - ceske drahy, kde sa listky online daju za zlavnenu/normalnu cenu kupit aj den pred odjazdom vlaku. Zial ich online portal na prekvapenie nesiel poslat moj komentar. Tak som si nasla ich emailovu adresu a poslala mail. Na ten som vsak doposial nedostala ziadnu odpoved :-(

Good luck do buducnosti a dufam, ze servisy sa zlepsia, zrychlia, zjednodusia aby aj statne firmy fungovali a profitovali v modernom svete konkurencie, internetu, mobilnych aplikacii a technologie.

Silvia Benova

Silvia Benova

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

aktivna a kreativna zena Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu